2014. júl 12.

A „mikroszponzor” hadművelet

írta: Ross Satyr
A „mikroszponzor” hadművelet

(Virág Iván ötlete alapján)

1.   Bevezetés

A női labdarúgás egyik jellemzője – mily meglepő –, hogy túlnyomó arányban nők végzik. A mérkőzések idején, vagyis hetente mintegy két órán keresztül, ezek a hölgyek labdarúgók, és nem is igazán kedvelik, ha ilyenkor más minőségben ítélik meg őket. A fennmaradó 166 órában azonban semmi kifogásuk nincs az ellen, ha nőként viszonyulnak hozzájuk. Az arány több mint nyolcvanszoros, joggal mondhatjuk tehát, hogy a női labdarúgók elsősorban és mindenek felett nők. Kétségtelen, hogy egy ilyen megállapítás megtételéhez nem igazán szükséges tudományos fokozat, sokan mégis megfeledkeznek erről a trivialitásról.

Hát mi nem tesszük. És van más valami is, amit nem felejtünk el, Azt a tényt, hogy az életünket körülvevő számos szolgáltatás azért virágozhat, mert a nők, az összes divatos emancipációs túlzás ellenére, nagyon is szeretik hangsúlyozni női és nőies lényüket. Mármost ezekben a szolgáltatási szektorokban döntő jelentőségű a törekvés az igénybe vevők körének stabilizálására, szinten tartására, de lehetőleg inkább a növelésére. Nincs tehát könnyű helyzetben egy éppen induló vállalkozás, amely ebben a szegmensben kíván sikereket elérni.

2.   Kínálat és kereslet

Van tehát egyik oldalról az induló vállalkozás ügyfélszerző törekvése, másik oldalról a női élsportolóknak az az igénye, hogy megtartsák, hangsúlyozzák, fokozzák a környezetükben a róluk kialakuló „nőies nő” képzetet. Van-e ennek a két törekvésnek olyan „közös metszete”, amely mindkét fél számára nagy valószínűséggel ígér több előnyt, mint hátrányt? Állítjuk, hogy: igen, van!

Részletekbe nem mennénk, mert a dolognak, ha nem is nagy, de kifejezetten mutatkozó pénzügyi vonatkozása van, márpedig bármennyire is filantrópnak tudjuk magunkat, annyira biztosan nem, hogy hagyjuk, hogy a vetésünket más arassa le. Akinek azonban van füle a hallásra, van szeme az olvasásra, abban már esetleg megmoccanhatott valami. Annyit elárulunk, kissé talán könnyítve követőink dolgát, hogy elvünk: egy sportszervezetnek a legkisebb támogatási felajánlást sem szabad elutasítania, mert soha nem tudható, hogy vajon egyetlen mérkőzés második félidei kezdőrúgásának megvásárlásából nem alakul-e ki később milliárdos mecénási támogatás.

Még jelentkeztünk.

Szólj hozzá

vita szponzor támogatók fantázia mecénás közönségkapcsolat versenyrendszer fejlesztési stratégia U15